۸ طرح کوچه دوستی به عنوان یکی از پروژه‌های تهران ۱۴۰۰ در مناطق ۱۹، ۱۶، ۱۴، ۱۲، ۱۱، ۱۰، ۲۱ و ۹ طی امروز و فردا رونمایی می‌شود.

رنگ در شهر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری شهر این مراسم با حضور محمدرضا جوادی یگانه، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، زهرا بهروز آذر مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران، شهرداران مناطق و جمعی از مدیران شهری مناطق ۲۲ گانه تهران برگزار می‌شود.

طرح «کوچه دوستی» با هدف بهره‌مندی از مشارکت زنان و کودکان در اداره شهر به عنوان یکی از پروژه‌های تهران ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفته‌است. این طرح به دنبال بازآرایی کوچه‌های شهر تهران با بهره‌گیری از هنر و مشارکت زنان در استقبال از نوروز ۱۴۰۰ است تا روح زنان را که مملو از شادی و نور نشاط و حیات و امید است، از خانه‌ها به کوچه‌ها توسعه دهد و کوچه‌ها به مثابه ادامه خانه تعریف شوند. از این منظر بحث کوچه دوستی در شهرداری تهران به عنوان یکی از پروژه‌های تهران ۱۴۰۰ و به عنوان استقبال از بهار و تحویل قرن مطرح شده است.

بر اساس این گزارش مدیر کل امور بانوان در مراسم رونمایی کوچه‌ی سرو، منطقه ۱۹ شهرداری تهران گفت: «در رویکرد جدید که بنا داریم تهران را از یک شهر سازه‌محور به یک شهر انسان‌محور تبدیل کنیم، تلاش بر اینست که شهر را با مشارکت خود شهروندان طراحی و زیست‌پذیر سازیم. طرح کوچه دوستی یکی از مصادیق همین موضوع است که خود شهروندان تصمیم گرفتند چه طرح و نقشی بر روی دیوارها حک شود و خودشان اجرا کردند»

زهرا بهروز آذر تصریح کرد: «زنان و کودکان در راس این کار بوده‌اند و شهرداری نیز تلاش کرده است تا امکانات را فراهم کرده و منابع را در اختیار افراد قرار دهد.»

کد خبر 591046

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha